Penafian

PENAFIAN DAN AMARAN:Terima kasih sudi bertamu.Bahan bacaan dan ilustrasi di dalam blog ini sebahagiannya tidak sesuai dilayari oleh golongan bawah umur. Paparan yang dimuatkan dipetik dan disunting daripada pelbagai sumber termasuklah daripada media arus perdana dan sumber media lain.Bukan tujuan untuk mengaibkan mana-mana pihak, sekadar mengetengahkan kepincangan yang melanda masyarakat untuk dijadikan sempadan dan iktibar.Kemaafan dipinta sekiranya artikal yang dipaparkan tidak dinyatakan sumber atau pemilik asal dan admin tidak bertanggungjawab sekiranya kandungan blog ini mendatangkan kerosakan,kerugian dan kemudaratan kepada sesiapa yang berkunjung dan melayari blog ini.Harap maklum.

Wednesday 24 September 2014

Janda Ditipu Lelaki Kacak

 
 Gambar hiasan

Kuala Lumpur: Seorang ibu tunggal cuba membunuh diri dengan menelan 55 biji pil tidur selepas kecewa ditipu RM90,000 oleh seorang lelaki kacak yang menyamar sebagai ahli perniagaan.

Mangsa yang berusia 33 tahun turut kecewa selepas sanggup menyerahkan tubuhnya kepada suspek dikenali sebagai Zhu, 37, yang mengaku berasal dari China dan datang melancong ke negara ini.

Mangsa bagaimanapun memuntahkan semula semua pil tidur yang ditelan selepas memikirkan nasib tiga anaknya berusia lima hingga 10 tahun.

Mangsa yang hanya mahu dikenali sebagai Betty mendakwa mengenali suspek melalui aplikasi ‘Wechat’ April lalu ketika berada di Genting Highlands.

Katanya, suspek yang mempunyai wajah kacak persis pelakon Hong Kong kemudian mengajaknya ke berjudi di pusat peranginan ini dengan membelanjakan wang RM2,500.

“Pada keesokan harinya, saya dipujuk meminjamkan RM2,000 lagi kepadanya selepas dia mendakwa berdepan masalah untuk mendapatkan wang tunai,” katanya ketika ditemui di Biro Pengaduan Awam MCA, semalam.

Menurutnya, lelaki itu kemudian memperdayakannya untuk meminjam wang daripada ceti haram (along) sebanyak tiga kali membabitkan jumlah RM54,500’.

No comments:

Post a Comment

Paparan Terkini dan Terdahulu

Kandungan Blog