Penafian

PENAFIAN DAN AMARAN:Terima kasih sudi bertamu.Bahan bacaan dan ilustrasi di dalam blog ini sebahagiannya tidak sesuai dilayari oleh golongan bawah umur. Paparan yang dimuatkan dipetik dan disunting daripada pelbagai sumber termasuklah daripada media arus perdana dan sumber media lain.Bukan tujuan untuk mengaibkan mana-mana pihak, sekadar mengetengahkan kepincangan yang melanda masyarakat untuk dijadikan sempadan dan iktibar.Kemaafan dipinta sekiranya artikal yang dipaparkan tidak dinyatakan sumber atau pemilik asal dan admin tidak bertanggungjawab sekiranya kandungan blog ini mendatangkan kerosakan,kerugian dan kemudaratan kepada sesiapa yang berkunjung dan melayari blog ini.Harap maklum.

Saturday 23 August 2014

Ibu Mertua dirogol Menantu Kena 14 Tahun Penjara dan 10 Sebatan

[Borneo Post] SIBU: Menantu durjana yang didakwa merogol ibu mentuanya dalam kejadian 15 Ogos lalu dijatuhi hukuman 14 tahun penjara serta 10 kali sebatan oleh Mahkamah Sesyen di sini semalam.

Tertuduh, Mohammad Abdullah @ Su Ngiek Tiing, 42, dijatuhi hukuman selepas mengaku bersalah terhadap pertuduhan dibacakan mengikut Seksyen 376(3) Kanun Keseksaan.

Berdasarkan fakta kes, mangsa yang juga ibu mentua tertuduh didatangi oleh tertuduh ketika sedang duduk di atas tilam di ruang tamu rumahnya di Kampung Jeriah, Jalan Oya di sini pada 15 Ogos lalu, kira-kira jam 4 petang.

Tertuduh kemudian bertindak menolak mangsa berusia 68 tahun ke atas lantai sebelum menanggalkan pakaian mangsa dengan menggunakan kekerasan.

Selepas itu, tertuduh bertindak membuka seluarnya sebelum melakukan perbuatan terkutuk itu terhadap ibu mentuanya.

Pada masa sama, mangsa cuba menjerit meminta tolong namun mulut mangsa ditutup oleh tertuduh menggunakan kain selimut.

Selepas merogol mangsa, ayah kepada lapan orang anak itu kemudian memasuki bilik mandi sebelum meninggalkan kediaman mangsa.

Pada keesokan harinya kira-kira jam 7 pagi, mangsa kemudian menceritakan apa yang berlaku kepada anak perempuannya yang juga isteri kepada tertuduh.

Anak perempuannya kemudian menasihatkan mangsa membuat laporan polis sebelum menjalani pemeriksaan di Hospital Sibu.

Berikutan laporan dibuat, tertuduh ditahan awal pagi pada 17 Ogos di rumah yang sama sebelum ditahan reman selama seminggu.

Hasil siasatan tertuduh mengaku merogol ibu mentuanya.

Dalam rayuan, Mohammad yang tidak diwakili peguam merayu dikenakan hukuman ringan.

Tertuduh juga memberitahu kesalahan itu merupakan kesalahan pertamanya selain berkeluarga serta mempuyai lapan orang anak berusia antara satu hingga 23 tahun. - 23/8/1

No comments:

Post a Comment

Paparan Terkini dan Terdahulu

Kandungan Blog