Penafian

PENAFIAN DAN AMARAN:Terima kasih sudi bertamu.Bahan bacaan dan ilustrasi di dalam blog ini sebahagiannya tidak sesuai dilayari oleh golongan bawah umur. Paparan yang dimuatkan dipetik dan disunting daripada pelbagai sumber termasuklah daripada media arus perdana dan sumber media lain.Bukan tujuan untuk mengaibkan mana-mana pihak, sekadar mengetengahkan kepincangan yang melanda masyarakat untuk dijadikan sempadan dan iktibar.Kemaafan dipinta sekiranya artikal yang dipaparkan tidak dinyatakan sumber atau pemilik asal dan admin tidak bertanggungjawab sekiranya kandungan blog ini mendatangkan kerosakan,kerugian dan kemudaratan kepada sesiapa yang berkunjung dan melayari blog ini.Harap maklum.

Sunday 22 June 2014

SUAMI BERNAFSU PELIK: Paksa Isteri Layan Dua Lelaki Serentak Dalam Satu Masa

 
Ampang Jaya - Seorang wanita mendakwa menderita akibat tindakan melampau suami sendiri yang memaksanya melakukan hubungan seks dengan lelaki lain yang sengaja dibawa ke rumah, dipercayai semata-mata untuk memuaskan nafsu gila lelaki itu, sejak empat tahun lalu.

Malah, ketika melakukan hubungan seks, isteri malang berusia 30 tahun itu terpaksa menahan malu kerana perbuatan itu disaksikan sama ada suaminya atau tetamu tidak diundang terbabit.

Insiden terbaru berlaku kelmarin apabila lelaki terbabit mengarahkan isterinya melakukan hubungan seks dengan seorang rakannya sambil diperhatikannya.

Tidak tahan dengan perlakuan melampau suami, wanita itu nekad melaporkannya kepada pihak berkuasa sebelum serbuan dilakukan polis di rumahnya, kelmarin.

Dalam laporannya kepada polis, ibu kepada seorang anak berusia tiga tahun itu mendakwa dia pernah melakukan hubungan seks dengan dua lelaki serentak iaitu suami dan kawan suaminya.

Perbuatan itu bukan berlaku sekali atau dua, malah berulang kali membabitkan beberapa lelaki berlainan yang dibawa pulang suaminya ke rumah sejak mereka mendirikan rumah tangga kira-kira lima tahun lalu.

Dalam kejadian terbaru kelmarin, rakan suami wanita berkenaan berkunjung ke rumah pasangan itu di sebuah kondominium di kawasan Bukit Indah, Ampang, jam 10 malam.

“Wanita terbabit yang sudah menjangkakan dia akan menjadi mangsa nafsu pelik suaminya kemudian cuba melarikan diri dengan memberi alasan mahu ke kedai.

“Ketika itu, wanita berkenaan menghubungi Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) untuk meminta bantuan supaya menyerbu kediamannya,” katanya.

Sumber terbabit berkata, setengah jam selepas itu wanita berkenaan pulang ke rumah dan melihat suami bersama anaknya dalam bilik air sebelum lelaki itu meminta isterinya melakukan hubungan seks dengan rakannya.

“Bagaimanapun, mangsa enggan menurut permintaan pelik suaminya sebelum disuruh masuk ke bilik.

“Tidak lama kemudian, suami wanita itu bersama rakannya masuk ke bilik itu,” katanya.

Menurutnya, sejurus masuk ke bilik, lelaki terbabit terus melakukan hubungan seks bersama isterinya sambil ditonton rakannya.

“Rakan suami mangsa kemudian terangsang selepas menonton aksi seks pasangan terbabit.

“Lelaki itu kemudian turut melakukan hubungan seks bersama pasangan berkenaan dan wanita itu terpaksa merelakan dia diperlakukan sebegitu semata-mata mahu memenuhi selera seks pelik suaminya,” katanya.

Menurut sumber itu, tidak lama kemudian, penguat kuasa Jais bersama anggota polis tiba di rumah pasangan berkenaan dan menahan kedua-dua lelaki terbabit berdasarkan laporan wanita itu.

Difahamkan, kedua-dua lelaki itu masing-masing berusia 30-an dan 40-an adalah jurutera di syarikat swasta.

Sementara itu, Ketua Polis Ampang Jaya, Asisten Komisioner Abd Jalil Hassan, ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan dan penahanan kedua-dua lelaki terbabit.

Bagaimanapun, kedua-duanya dibebaskan dengan jaminan polis semalam selepas keterangan mereka diambil.

Menurutnya, polis mengklasifikasikan kes itu sebagai rogol dan mangsa dihantar menjalani pemeriksaan doktor, namun siasatan lanjut dan menyeluruh perlu dilakukan.

“Selain suami mangsa dan rakannya, wanita itu turut dipanggil memberi keterangan dan polis juga akan mengambil keterangan anak mereka yang berusia tiga tahun.

“Kami masih menunggu laporan perubatan dan jika benar ada tanda menunjukkan wanita berkenaan menjadi mangsa pemuas nafsu kedua-dua lelaki terbabit, tindakan selanjutnya akan diambil,” katanya.

Semua bukti seperti kesan tompokan air mani yang ditemui pada tilam dan bantal sudah diambil selain ujian asid deoksiribonukleik (DNA) turut dilakukan.

Sementara itu, difahamkan wanita berkenaan sebelum ini pernah meminta cerai daripada suaminya, namun lelaki terbabit pandai memujuk setiap kali isterinya mengajukan hasrat berkenaan.- Arkib Sinar.

Larangan Mengikuti Budaya Orang Kafir (Tasyabbuh)

Hari ini kebanyakan muslim sudah tidak lagi punyai jatidiri. Kebanyakannya, terutama anak muda sudah menjadikan gaya dan penampilan, akhlak dan tingkah laku mereka seperti budaya barat yang dianggap "up to date" dan moden tanpa menyedari bahawa mereka menuruti budaya barat itu atau lebih tepat dikatakan budaya orang kafir.

Perhatikanlah dari dari cara berdandan, cara berpakaian dan penampilan muda-mudi kini, sudah sama dengan gaya Ronaldo, Roberto dan Jenifer. Begitu juga kalau kita lihat aktiviti perayaan seperti Ultah dan New Year.Pemuda-pemudi Muslim turut merayakan kesemuanya tanpa menyedari perlakuan tersebut beroretasikan ajaran non-muslim. Benarlah disebutkan dalam hadith, umat Islam selangkah demi selangkah akan mengikuti jejak bukan muslim sehingga benar-benar mengikuti perlakuan non Muslim itu.

Orang Muslim akan Mengikuti Jejak Orang Kafir

Dari Abu Hurairah, Nabi shallallahu ‘alaihi wa sallam bersabda,

لاَ تَقُومُ السَّاعَةُ حَتَّى تَأْخُذَ أُمَّتِى بِأَخْذِ الْقُرُونِ قَبْلَهَا ، شِبْرًا بِشِبْرٍ وَذِرَاعًا بِذِرَاعٍ . فَقِيلَ يَا رَسُولَ اللَّهِ كَفَارِسَ وَالرُّومِ . فَقَالَ وَمَنِ النَّاسُ إِلاَّ أُولَئِكَ

“Kiamat tidak akan terjadi hingga umatku mengikuti jalan generasi sebelumnya sejengkal demi sejengkal, sehasta demi sehasta.” Lalu ada yang menanyakan pada Rasulullah -shallallahu ‘alaihi wa sallam-, “Apakah mereka itu mengikuti seperti Persia dan Romawi?” Beliau menjawab, “Selain mereka, lantas siapa lagi?“ (HR. Bukhari no. 7319)

Dari Abu Sa’id Al Khudri radhiyallahu ‘anhu, ia berkata bahwa Rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam bersabda,

لَتَتَّبِعُنَّ سَنَنَ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِكُمْ شِبْرًا بِشِبْرٍ وَذِرَاعًا بِذِرَاعٍ حَتَّى لَوْ دَخَلُوا فِى جُحْرِ ضَبٍّ لاَتَّبَعْتُمُوهُمْ , قُلْنَا يَا رَسُولَ اللَّهِ آلْيَهُودَ وَالنَّصَارَى قَالَ : فَمَنْ

“Sungguh kalian akan mengikuti jalan orang-orang sebelum kalian sejengkal demi sejengkal dan sehasta demi sehasta sampai jika orang-orang yang kalian ikuti itu masuk ke lubang dhob (yang sempit sekalipun, -pen), pasti kalian pun akan mengikutinya.” Kami (para sahabat) berkata, “Wahai Rasulullah, apakah yang diikuti itu adalah Yahudi dan Nashrani?” Beliau menjawab, “Lantas siapa lagi?” (HR. Muslim no. 2669).

Ibnu Taimiyah menjelaskan, tidak diragukan lagi bahwa umat Islam pada akhir zaman akan mengikuti jejak Yahudi dan Nashrani dalam sebagian perkara. Lihat Majmu’ Al Fatawa, 27: 286.

Syaikhul Islam menerangkan, bahawa dalam solat ketika membaca Al Fatihah kita selalu meminta kepada Allah agar diselamatkan dari jalan orang yang dimurkai dan sesat iaitu cara hidup Yahudi dan Nashrani namun sebagian umat Islam jelas sudah terjerumus mengikuti jejak kedua-dua golongan tersebut. Lihat Majmu’ Al Fatawa, 1: 65.

Imam Nawawi -rahimahullah- ketika menjelaskan hadith di atas menjelaskan, “Yang dimaksud dengan syibr (sejengkal) dan dziroo’ (hasta) serta lubang dhob (lubang hewan tanah yang penuh lika-liku), adalah permisalan bahwa tingkah laku kaum muslimin sangat mirip sekali dengan tingkah Yahudi dan Nasrani. iaitu kaum muslimin dipengaruhi mereka dalam melakukan kemaksiatan dan berbagai penyimpangan, bahkan dalam hal-hal kekafiran mereka juga diikuti. Perkataan bginda ini adalah suatu mukjizat kerana apa yang baginda katakan telah benar-benar terjadi ketika ini.” (Syarh Muslim, 16: 219)

Larangan Tasyabbuh

Walau perubahan demi perubahan yang dialami oleh umat Islam sudah jadi sunnatullah, namun bukan berarti mengikuti jejak ahli kitab dan orang kafir dibolehkan.Secara umumnya kita dilarang menyerupai mereka dalam hal yang menjadi kekhususan mereka. Penyerupaan ini dikenal dengan istilah tasyabbuh.

Dari Ibnu ‘Umar, Nabi shallallahu ‘alaihi wa sallam bersabda,
مَنْ تَشَبَّهَ بِقَوْمٍ فَهُوَ مِنْهُمْ

“Barangsiapa yang menyerupai suatu kaum, maka dia termasuk bagian dari mereka.” (HR. Ahmad 2: 50 dan Abu Daud no. 4031. Syaikhul Islam dalam Iqtidho‘ 1: 269 mengatakan bahwa sanad hadith ini jayyid/bagus. Syaikh Al Albani mengatakan bahwa hadith ini shahih sebagaimana dalam Irwa’ul Gholil no. 1269)

Dari ‘Amr bin Syu’aib, dari ayahnya, dari datuknyanya, Rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam bersabda,

لَيْسَ مِنَّا مَنْ تَشَبَّهَ بِغَيْرِنَا

“Bukan termasuk golongan kami siapa saja yang menyerupai selain kami” (HR. Tirmidzi no. 2695. Syaikh Al Albani mengatakan bahwa hadith ini hasan).

Kenapa kita dilarang meniru-niru orang kafir secara lahiriyah? Ibnu Taimiyah rahimahullah berkata,

أَنَّ الْمُشَابَهَةَ فِي الْأُمُورِ الظَّاهِرَةِ تُورِثُ تَنَاسُبًا وَتَشَابُهًا فِي الْأَخْلَاقِ وَالْأَعْمَالِ وَلِهَذَا نُهِينَا عَنْ مُشَابَهَةِ الْكُفَّارِ

“Penyerupaan dalam perkara lahiriyah mempengaruhi pada penyerupaan akhlak dan amalan. Oleh kerana itu, kita dilarang tasyabbuh dengan orang kafir” (Majmu’ Al Fatawa, 22: 154).

Di tempat lain dalam Majmu’ Al Fatawa, beliau berkata,

فَإِذَا كَانَ هَذَا فِي التَّشَبُّهِ بِهِمْ وَإِنْ كَانَ مِنْ الْعَادَاتِ فَكَيْفَ التَّشَبُّهُ بِهِمْ فِيمَا هُوَ أَبْلَغُ مِنْ ذَلِكَ ؟!

“Jika dalam perkara adat (kebiasaan) saja kita dilarang tasyabbuh dengan mereka, bagaimana pula dalam perkara yang lebih dari itu?!” (Majmu’ Al Fatawa, 25: 332)

Macam-Macam Tasyabbuh

Tasyabbuh dengan orang kafir ada dua macam: (1) tasyabbuh yang diharamkan, (2) tasyabbuh yang mubah (boleh).

1- Tasyabbuh yang haram adalah segala perbuatan yang menjadi kekhususan ajaran orang kafir dan diambil dari ajaran orang kafir, tidak diajarkan dalam ajaran Islam.

Terkadang tasyabbuh seperti ini dihukumi dosa besar, bahkan ada yang boleh sampai menjadi kafir bersandarkan dalil-dalil yang qat"i. Tasyabbuh yang dilakukan boleh disebabkan sememangnya ingin menngikuti ajaran orang kafir atau boleh jadi kerana dorongan hawa nafsu atau kerana syubhah bahwa hal tersebut boleh mendatangkan manfaat di dunia atau di akhirat.

Bagaimana jika melakukannya atas dasar tidak tahu seperti ada yang merayakan ulang tahun (Ultah) padahal ritual seperti ini tidak pernah diajarkan dalam Islam? Jika alasannya tidak tahu, maka tidak berdosa namun orang seperti ini harus diberitahu. Jika tidak mau menurut bahkan kekal dengan pandangannya maka berdosalah dia. Berdosa juga kerana tidak mahu belajar.

2- Tasyabbuh yang dibolehkan adalah segala perbuatan yang asalnya sebenarnya bukan dari orang kafir. Akan tetapi orang kafir melakukan seperti itu. Tidak mengapa menyerupai dalam hal seperti itu, walaupun perlakuannya sama dengan mereka. Contohnya adalah seperti membiarkan uban dalam keadaan putih. Padahal disunnahkan mengubahkan warnanya (meletakkan inai). Jika dibiarkan kekal berwarna putih pun tidak dilarang .
Perlu diberi perhatian bahawa ada beberapa syarat yang dibolehkan bertasyabbuh dengan orang kafir:

1- Yang ditiru bukan syi’ar agama orang kafir dan bukan menjadi kekhususan mereka.

2- Yang diserupai bukanlah perkara yang menjadi syari’at mereka. Seperti dalam syari’at dahulu dalam rangka penghormatan, maka disyari’atkan sujud. Namun dalam Islam telah dilarang.

3- Syari’at menjelaskan bolehnya bersesuaian dalam perbuatan tersebut, namun khusus untuk amalan tersebut saja. Seperti misalnya dahulu Yahudi melaksanakan puasa Asyura, umat Islam pun melaksanakan puasa yang sama. Namun juga diselisihi dengan menambahkan puasa pada hari kesembilan dari bulan Muharram.

4- Menyerupai orang kafir tidak sampai berlainan dengan ajaran Islam. Misalnya, orang kafir sekarang berjanggut.Hal yang demikian bukan bermaksud umat Islam harus mencukur janggut supaya berbeza dengan orang kafir.Menyimpan janggut sudah menjadi perintah kepada orang Muslim.

5- Menyerupai orang kafir di sini bukan dalam keperayaan mereka. Misalnya, orang kafir merayakan kelahiran Isa (dalam natal), maka bukan bererti kita pun harus merayakan kelahiran Nabi Muhammad (dalam Maulid Nabi). Jadi tidak boleh tasyabbuh dalam hal perayaan orang kafir.

6- Tasyabbuh hanya boleh dalam keadaan hajat yang diperlukan, tidak boleh lebih dari itu.

Lihat perbahasan dalam Kitab Sunan wal Atsar fin Nahyi ‘an At Tasyabbuh bil Kuffar, oleh Suhail Hasan, hal. 58-59. 
Wallahul muwaffiq
Disunting  daripada sumber:

1 comment:

  1. Itu bukan nafsu pelik tapi nafsu Syaitan..

    ReplyDelete

Kandungan Blog